Promocije publikacija o ishodima učenja za Bosanski jezik i književnost u osnovnoj i srednjoj školi

Promocije publikacija o ishodima učenja za Bosanski jezik i književnost u osnovnoj i srednjoj školi

U Prvoj bošnjačkoj gimnaziji Sarajevo u utorak, 15. 11. 2022. godine, okupili su se brojni nastavnici i predstavnici nadležnih odgojno-obrazovnih institucija na promociji dviju važnih publikacija

o primjeni ishoda učenja u osnovnim i srednjim školama: "Ishodi učenja u planiranju nastavnog procesa za 5. razred osnovne škole - Bosanski jezik i književnost, Hrvatski jezik i književnost, Srpski jezik i književnost" (autorice publikacije: Mirela Omerović, Dalila Potogija, Ajla Džiho i Edina Konak) i "Ishodi učenja u planiranju nastavnog procesa za 1. razred srednjih škola - Bosanski jezik i književnost, Hrvatski jezik i književnost, Srpski jezik i književnost" (autorice publikacije: Mirela Omerović, Dalila Potogija, Leila Hamzagić Kovačević, Aida Bešlagić-Jašarević, Edina Filipović, Merhunisa Čerkez i Emina Dautbašić).

Bila je to prilika za slavljenje nastavničke profesije. Promociji su prisustvovali rektor Univerziteta u Sarajevu prof. dr. Rifat Škrijelj, dekan Pedagoškog fakulteta Univeziteta u Sarajevu prof. dr. Daniel Maleč, direktorica Prve bošnjačke gimnazije Emela Mehmedspahić, direktorica Instituta za razvoj preduniverzitetskog obrazovanja KS-a Senada Salihović, savjetnica za bosanski jezik i književnost pri Ministarstvu za odgoj i obrazovanje Arnela Trešnjo, predstavnica APOSO-a Žaneta Džumhur, recenzenti i promotori prof. dr. Ismail Palić, prof. dr. Muhidin Džanko, prof. dr. Elma Selmanagić-Lizde, mr. sc. Velida Tinjak, profesori s Pedagoškog fakulteta i s Odsjeka za bosanski, hrvatski i srpski jezik Filozofskog fakulteta, nastavnici i profesori iz osnovnih i srednjih škola te predstavnici Instituta za razvoj preduniverzitetskog obrazovanja iz svih oblasti, ne samo iz oblasti maternjeg jezika i književnosti.

Publikacije sadrže jasne i konkretne upute za primjenu definiranih ishoda učenja kroz razrađene godišnje i mjesečne planove rada, nastavne pripreme kreirane na temelju ishodišno orijentirane nastave, te pojašnjenja i ilustrativne primjere pojedinih ishoda učenja i njihove konkretizacije u skladu s propisanim ključnim sadržajima koji se izučavaju u nastavi maternjeg jezika. Važno je istaknuti da su autorice ponudile primjerene strategije u učenju i poučavanju na temelju konkretnih nastavnih jedinica, dale primjere vrednovanja pojedinih segmenata u procesu učenja, te na temelju različitih oprimjerenja pokazale kako se može planirati ishodišno orijentirana nastava u 5. razredu osnovne škole, te u 1. razredu srednjih škola s obzirom da su ovo razredi u kojima je počela primjena kurikulumske nastave, barem kad je riječ o predmetnoj nastavi. Autorice vjeruju da će ovi materijali u velikoj mjeri olakšati planiranje nastavnog procesa u primjeni ishoda učenja, te potaknuti kolegice i kolege da pišu i objavljuju nove materijale i daju kreativne ideje za unapređenje našeg odgojno-obrazovnog sistema, a naročito poticanja razvoja komunikacijske kompetencije kod učenika, retoričkih sposobnosti i verbalne fluentnosti.

Related Articles